Ring och socialträning

Tidigare idag gick jag och Milly en riktigt vårig och härlig promenad. Vi var ute i solen och beblandade oss med fjärilar, flugor, kvittrande fåglar, lekande barn och ljumma vindar. Milly poserade lite bland årets första blommor...

De här stackars krokusarna blev platta, efter att lilla fröken gissade att efter "ligg" kommer "rulla runt".

 

 

 

Trots långlina fick matte en stund senare se sin lilla gasell försvinna bort över ängarna... "Rådjursjakt bjuds det inte på varje dag, så det gäller att passa på" tänkte den lilla hundjäkeln när hon drog.

 

Nu ikväll har vi varit på ring och socialträning!!! Aproligt tyckte både jag och Milly (husse med fast han hade velat vara med och hålla i kopplet lite...). Vi har tidigare haft lite varierande resultat vid hundmöten. Men idag kryllade det av olika sorters jyckar vart man än vände sig så Milly glömde bort att vara grinig. Hon var glad och trevlig mot alla och fick hälsat på mååånga hundar. Hon orkade knappt kravla sig ur bilen när vi kom hem.

 

 

Frallan o pinschern får ej hälsa, bara mattarna.

 

En pudel går slalom mellan ekipagen.

 

Kolla pinschern!

 

Vi fick väldigt fint beröm av damen som höll i det också. Nu kanske det här klassas som skryt, men eftersom det inte hörs så bra på filmen, och det är min egen blogg så skriver jag det ändå. Vi skulle gå slalom mellan de andra ekipagen och hålla kontakt med vår hund. När jag och Milly gick sa damen: "Här har vi några som har tränat! Det här är god kontakt! Så här långt kan alla nå med lite träning." Det var roligt att höra! Man kan se en ganska duktig tjej här. Hon är ju dock väl medveten om att jag har godis i handen!

 

I natt sover småttingarna gott!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej mina sötnosar,

Vilken jättefin blogg du har fixat, inte svårt med en sån modell som Milly :)

Jag kommer absolut att följa er här.

Kraaam!

2010-04-08 @ 20:38:48
Postat av: Helene

Ser jätteduktig ut! Själv börjar jag och Tavve (Lilla Piröns Nick Noel) på våran första kurs nästa vecka. Ska bli spännande.

2010-04-08 @ 20:41:46
URL: http://tavaresifagersta.blogspot.com
Postat av: Jenni

Klart du får skryta när ni är så duktiga!

2010-04-08 @ 21:08:20
URL: http://loketoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0