Störningsträning

Idag åkte jag, bror Björn och Hanna till Skene för att handla tyg! (Jag har tänkt sy ett fleecetäcke till Milly)
När vi ändå var i en "stad" eller vad man ska kalla det, passade jag på att träna Milly med störning. Fördelen var att jag inte känner nån där så det kändes inte så (jätte)löjligt att ställa sig mitt på torget, placera ut koner och köra ett litet pass. Om två veckor är det dags för ett nytt försök i en rallylydnadstävling, så nu är det träning i alla möjliga sorters miljöer som gäller.

Kontakten var helt ok! Tempot var lite småsegt, jag fick inte riktigt spexat igång henne.. Hon är ju lite allmänt slö just nu, antagligen pga skendräktighet. Men hon gjorde vad hon skulle, dock utan överdriven entusiasm.

När vi var klara gick det förbi en käring med systemetkasse i handen och alkoholproblem i bagaget. Hon pratade högt och tydligt med sin likasinnade vän så att vi hörde: "Titta vilken jävla ful hund!! [...] Hon tror att hon är nåt!..."
VA!? Väckte ett litet träningspass så mycket anstöt? Tur att Milly och jag skiter i vad gamla fyllon tycker! :)


I rallylydnad får man använda handtecken och kommandon.

 

Hon hade lust att kika på matte idag..

 

Det var inte jättemycket folk på torget...

 

...men ibland kan nån enstaka människa störa mer än en hel folkmassa.

 

Ligga kvar ensam i rampljuset klarade Milly hur fint som helst!

 

Avslutar med favorittricket.

 

Väl hemma hos Björn och Hanna agerade Milly gårdshund, precis som hon är framavlad för. Hon tog visserligen ingen råtta, men hon gick lös i trädgården, hjälpte Björn som bar ved (Milly bar barkbitar) och åkte lite skottkärra. Hon har blivit himla duktig på att hålla sig i närheten, även om man inte underhåller henne otroligt mycket hela tiden. Det var nämligen det som krävdes förr för att hon inte skulle smita iväg, men nu är hon nöjd med att bara vara med. Duktiga lilla tjejen! En vacker dag ska hon nog också få en egen trädgård att strosa runt i.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Dixie

Men vilket stördo! Hahaha! Milly är ju skitfin.

Duktigt att vara ute och träna på ett torg, jag tycker det är så jobbigt. Det blir alltid en massa strul (jag drar till mig struliga människor). Idag körde någon nästan på Dixie med en cykel när vi tränade plats utanför butiken (vi var INTE i vägen), sen kom det några jobbiga barn och ville klappa, och så lite störiga hundar. Förra gången kom en lös hund HELT själv på en promenad och tänkte hälsa, skulle inte tro det!

2010-07-27 @ 00:29:09
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Nina

VAAA???!!! Vilken jääävla kärring! Hade jag varit med hade jag skällt ut henne och sagt några väl valda ord!

Catrine, du måste bara läsa min blogg idag om den mintgröna soffan! Det blev rätt roligt he he :)

Roligt att du skrev "alkoholproblem i bagaget" :)

2010-07-27 @ 01:02:37
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Nina

PS. Synd att du inte fick nån bild på fylletanten!

2010-07-27 @ 01:04:23
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0