En helt ny värld

En helt ny värld har öppnat sig för mig. Jag har lyckats få låna en liten kelpietjej.

Nemi heter hon och är en fena på agility. Hennes matte har inte riktigt tiden som behövs, men hurra, det har ju jag! Så förhoppningsvis kommer Nemi hänga med oss lite då och då. Jag och Tony är nyfikna på kelpien som ras, och det här är ju ett ypperligt tillfälle att ta reda på om den är något för oss. Nemi är verkligen en rolig hund. Hon är pigg och alert och älskar att träna. Agility är bäst, lydnad är sådär. Men vänta bara Nemi, det är skitkul med lydnad också ska du se!

Vi tränade agility första gången ihop igår och var med på en uppvisning idag. Nemi gör som jag säger, men handlar man som en gorilla så blir det ju såklart inte rätt ändå. Jag själv har ju inte kört agility på ett halvår, så då är det väl ok att vara halvkass.. Huvudsaken att man har kul, och det var det. Skitkul!!!!!



Det är en utomjordisk känsla som infinner sig, att springa med en hund som vill vill vill, försöker tyda mina signaler och inte har en tanke på att hitta på jäkelskap utanför banan. Hon sitter liksom bara fast i näven, hon försvinner ingenstans! På uppvärmningen hade jag henne lös bland människor och hundar, utan minsta lilla oro för att hon skulle dra iväg eller ställa till med nåt. Hon hade bara ögon för mig!
Fatta hur ovanlig den här upplevelsen är när man är van vid pinscher.

Funkar bra ihop, så länge inte Milly är "på". Efter en rejäl nacksving lärde sig Milly att det kan vara bra med ett litet avstånd emellan.

 

Nemi har en stor förväntan på bilåkning. Kan ju hända nåt jättekul!

 

Agilityuppvisningen ägde rum på en...

 

... tävling i vallning.

 

Milly tittade glatt och högljutt på när fåren vallades!

 

Hon skulle gärna hjälpa bc:arna att fånga fåren!

 

Att få testa på hur det kan vara att ha hund, en annan typ av hund, var precis vad jag behövde. All min träningslust har varit som bortblåst i flera veckor. Men nu, b.la. tack vare Nemi, så är jag svintaggad på att träna, både med Milly och Nemi!! Träna ALLT!!!

 

Om man vill se fler bilder på lilla kelpien så tog syster Nina några fina bilder på henne.

Klicka här!

Kommentarer
Postat av: Karin, Nanny & Ruh

Ohh vad roligt! Så glad för din skull! Yay!

2011-08-06 @ 18:23:21
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com/
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Tänk, du kanske blir som mig? En pinscherägare med ett helt gäng lånekelpies?? ;)

2011-08-06 @ 22:47:11
URL: http://herrharry.se
Postat av: Nina

Nemi är jättegullig och verkar vara väldigt duktig! :)

2011-08-07 @ 01:09:24
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0