Söndag eftermiddag

En dag är ju lång, så förutom lydnad på förmiddagen så hinner man ju lätt med lite agility på eftermiddagen också! :) Vi träffade den alltid lika goa o glada Linda, med sin likasinnade Ice på agilitybanan vid Åkrabergs trädgård. Milly är inte i form för agility, men fick hänga med ändå. Hon agerade pausunderhållning, gjorde lite tricks medan Nemi och  Ice pustade ut mellan varven. Nån liten tunnel fick hon ta, och nåt balanshinder. Trots det var det inte helt populärt att sitta och titta på större delen, men så fick det vara!

Nemi är ju en grym liten agilityhund. Tyvärr är ju inte jag en lika grym förare! Det lilla vi har kört ihop har gått sådär, för att jag har inte hängt med. Idag gick det lite bättre dock! Vi byggde en bana och tränade på en del i taget. I slutet körde vi hela, och till sist satte vi den! Gött! Här är ett klipp på den lilla vesslan. Jag sprang allt vad jag orkade bitvis, men det syns ju inte på filmen!



Hon är på ett sätt väldigt lätt att köra med, men ändå svår.... Jag försöker lyssna på matte Louises råd, och då går det bättre. Men vi behöver mer tid, och mer träning! Tur att det är så kul, hon är verkligen en skojig hund!

Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Kul att det går så bra med Nemi!! Perfekt för dig med en rolig kelpie när pinschern kanske inte alltid vill. ;) Kommer att bli bra det där med agilityn också! Springa fortare och våga mer. :)

Jag har till 5 april på mig... ;)

2011-08-28 @ 21:35:29
URL: http://herrharry.se
Postat av: Nina

Det ser ju verkligen asbra ut!!! :) :)

2011-08-28 @ 21:56:12
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0