Dagen före

Imorgon är det julafton. Idag ser det ut så här hos oss:

Juligt va!? ;)

 

Aldrig i livet att jag vågar mig dit ut!

 

Julen är mysig och god och stämningsfull och trevlig på alla sätt.. Men en viss gnutta oro finns det också med i bilden, när man har en liten bitare vid sin sida som ska samsas med familj och släkt. Vi ska spendera ena halvan av julafton hos min familj, andra halvan hos Tonys familj. Tygburen kommer att följa med, och Milly kommer få sitta i den en del. Hon kan ju inte vara ensam hemma hela dagen. Hon kan inte sitta i bilen och huttra. Hon kan inte utsättas för riskerna som kommer med att ett litet barn kryper omkring på golvet. Så då är buren det bästa alternativet. Hon får vara med inne, men inte mitt i smeten. Hon har inte så ont av att sitta där.. Hon får ju komma ut och promenera mellan varven, samt att hon ska tröttas ut ordentligt på förmiddagen.

 

 

Full...

 

...fart...

 

...och tvärstopp!!!!

 

Detta blir den tredje julen vi firar med Milly. De två tidigare har varit sådär. Hon har båda gångerna, av olika anledninger, morrat på Tonys pappa... Och då dör liksom stämningen lite. Målet för i år är att undvika att det händer. Det är inte helt enkelt att hitta en balans mellan att vara trevlig, och samtidigt få folk att förstå att man menar allvar med det man säger. Att en regel gäller hela besöket, inte bara första halvtimman. En balans mellan att vara avslappnad och glad, och samtidigt se till att vakta sin hund så hon också kan känna sig avslappnad och glad. Det är den där lilla balansgången för hur jag ska bete mig som är roten till den mesta av oron...

 

 

Bus med tång.

 

Att sätta Milly i bur hos den ena familjen ses som en bra utväg och en självklarhet, medan det i den andra familjen skulle tas som en förolämpning. Inte helt enkelt att vara matte!

Det har varit ett tufft år med tanke på våra funderingar kring att ha en hund som kan bita. Att få ett misslyckande nu är inte vad vi behöver.

Man måste ju tänka på julefriden och tack-för-maten och vad-kul-att-vi-fick-komma. Men säkerheten går först! Bur får det bli, för hela slanten.

 


Milly skuttar fram i språng marsch på stranden.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej, här regnar det också, det har varit lite vitt och minusgrader de senaste dagarna, men nu är det plusgrader, grått och regnigt, jag förstår att det inte är lätt, men som jag tidigare sagt så gör ni allt för att det ska fungera bra för Milly och andra, idag ska vi på uppsittarkväll hos min sambos morbror och då är det lite folk där, vi tar med oss våran dvärgpincher tik Gucci, för hon älskar folk och hundar, medans våran terrier tik, inte är så förtjust i folkmängder och folk hon inte känner så hon får stanna hemma med våran hanhund, som älskar folk och vill vara med, men kan bli lite orolig om det massor med folk som skriker och skrattar högt, vi ska inte vara där så länge, julen firar vi hemma i våran lilla vrå med mina föräldrar, önskar er en underbar jul....Kramar

2011-12-23 @ 14:15:33
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Gerd Marit

Samme været som her altså - ikke mye julestemning, men det kommer vel i morgen :) Synes ikke du skal det innover deg at de synes du er "elak" mot Milly for å ha henne i bur under besøk. Som du sier ercdet bare for å sikre dere mot det som kanskje kunne ha skjedd - og det ville vært mye verre for ALLE! Vi har alltid tøybur med på besøk, rett og slett for at Cora ikke slapper skikkelig av - og stress kan jo gjøre none og enhver litt gal -med tilhørende reaksjoner. Stol på at du og Tony tar de rette avgørelsene når det gjelder Milly - dere kjenner og leser henne best!



God jul til dere alle - gleder meg til å følge med dere til neste år også!

2011-12-23 @ 16:27:09
URL: http://www.corasblogg.blogspot.com
Postat av: Karin, Nanny & Ruh

Det är inte helt enkelt att ha hund hemma hos sina föräldrar! Mina vovvar blir lite i gasen och tigger mat. Nanny slickar på allt och alla, vilket inte är helt uppskattat. De tar PLATS och SYNS, vilket typ innebär att min familj tycker de är bråkiga. Haha

2011-12-26 @ 20:16:47
URL: http://ruhbjornen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0