Om julen

Vi lyckades! Ingen blev biten på julafton, inte ens morrad åt. Milly fick sitta i sin bur nästan hela dagen. Efter två timmars inlåsning tog vi ut henne på promenad och lättare godisuppletning, sedan var det dags för nya tvåtimmarspass i buren. Hon led inte alls, utan passade på att sova. Först mot sena kvällen hördes något enstaka djupt suckande, annars var hon knäpptyst.

Det här var verkligen det bästa vi kunde göra. Milly kunde slappna av, jag och Tony slapp oroa oss, slapp be folk att låta bli henne. Övriga familjemedlemmar slapp spänningen.. Alla glada!

Sigrid fick ett berg av julklappar! Milly sitter i buren i bakgrunden och ser och hör oss hela tiden, men slipper vara mitt i ståhejet.

 

Måste berätta vad jag fick i julklapp av Tony... En husse som vet vad en matte vill ha...: En metallaport!!!! :D Visserligen dyker ju inte det momentet upp förrän i lydnadsklass 3. Men vi räknar med att det tar ett tag att få till det, och tycker det är lika bra att börja träna i tid. (Som ni märker finns det inga tvivel på att vi kommer nå till trean ;) )Två korta träningspass har vi hunnit med hittills, vilket ni kan se på filmen nedan. Jag tänker att vi ska behandla metallapporten som vilken annan grej som helst, som man kan plocka upp och lägga i en korg t.ex. Jag testade att bita i den själv och det var inte speciellt trevligt. Det här ska få gå framåt saaaakta men säkert :)

 



Kolla hur ivrig Milly är att få börja plocka i grejerna! Jag tyckte att hon kunde ligga ner och vänta på min signal att sätta igång. Ni ser ju själva vad hon tyckte om det :)
Notera också den lilla viftande svansen...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Metallen ser väl jättebra ut för att vara första försöket!!? Ett alternativ är att ha en egen blöning på just metallen, ngt extra gott :)

2011-12-27 @ 07:50:45
URL: http://herrera.blogg.se/
Postat av: Karin, Bizze & Colt

Här är en till som fick ha sin hund i bur under stora delar av julafton av samma skäl som ni. Min nakenhund har aldrig bitit efter någon men han är otroligt osäker i närheten av barn så för allas trevnad så kom buren fram (han älskar sin bur ch sov bort hela dagen). Tur att det inte är julafton så ofta! ;)



Vi träffades i somras på Kumla Bk då du visade Rallylydnad för Emma. Jag var där med min kelpiehane Colt (och en bebis). Jag halkade in på din blogg av en tillfällighet och var tvungen att läsa lite för att kolla hur det gick med kelpieplanerna :)



Lycka till med hunderiet!

/Karin

P.S Du lyckades få mig intresserad av rally så nu har Colt och jag 2 gk lopp i nybörjarklass :)

2012-01-01 @ 21:45:02
Postat av: Karin, Bizze & Colt

Här är en till som fick ha sin hund i bur under stora delar av julafton av samma skäl som ni. Min nakenhund har aldrig bitit efter någon men han är otroligt osäker i närheten av barn så för allas trevnad så kom buren fram (han älskar sin bur ch sov bort hela dagen). Tur att det inte är julafton så ofta! ;)



Vi träffades i somras på Kumla Bk då du visade Rallylydnad för Emma. Jag var där med min kelpiehane Colt (och en bebis). Jag halkade in på din blogg av en tillfällighet och var tvungen att läsa lite för att kolla hur det gick med kelpieplanerna :)



Lycka till med hunderiet!

/Karin

P.S Du lyckades få mig intresserad av rally så nu har Colt och jag 2 gk lopp i nybörjarklass :)

2012-01-01 @ 21:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0