Agility och hundpromenad

Idag har solen skinit (skenet/skint?) hela dagen hos oss! Både bildligt och bokstavligt talat, hehe..

Efter två futtiga timmar i skolan åkte jag hem med tåget, tog sedan cykeln sista biten. Jag cyklade längs strandpromenaden och fick härliga vårkänslor.
Ett tag senare var det dags för hundpromenad. Jag hade med mig Milly och min vän Frida, och mötte agilitykompisen Linda med boxern Ice och en hund hon passade. Vi gick ännu en gång längs strandpromenaden, vilket var mysigt men ganska kallt.

Frida försöker få Milly att sätta sig på stenen. Men en pinscher lyder ju inte vem som helst hur som helst.

 

Till slut så...

 

Linda med sin ståtliga herrar, Ice längst till höger. Milly är så lagom intresserad och vänder dem ryggen.

 

Tre fina och för tillfället lydiga hundar :)

 

Milly: Vad vill du egentligen?

 

Och så till agilityn! Vi hade sista träningen med vår instruktör idag, sista innan tävlingen. Vi hade bjudit med lite folk som skulle fungera som publik/funktionärer, alltså störning. Både kända och okända människor och hundar hade vi i ridhuset, och det märktes!

 

Vi byggde en hoppbana och jag o Milly var först ut. Hon gick som på räls!!!! Hade det inte varit för den fördömda platta tunneln så hade vi nollat! Och det händer inte varje dag :) Och inte idag heller då ju... Men ändå. ;)

 

Hon tittade inte åt publiken en enda gång. Vi lyckades till och med med 12 pinnars högerslalom! Faktum är att det inte har varit så svårt som jag trodde, att lära in det så här i efterhand. Vi lärde ju bara in vänsterslalom till en början. Jag tror att jag kommer köra högerslalom på tävlingen om det skulle behövas. Hon behöver lite mer stöttning när jag går på "fel" sida, men så småningom lär det ju sitta lika bra från båda hållen.

 

När det var Millys tur för andra gången så gick det inte lika bra.. Nu upptäckte även hon att det var nytt folk o fä i lokalen.. Flera gånger tog hon små rundor, missade hinder och kunde absolut inte gå in i tunneln (som någon hade kissat i). Det var väldigt varierande resultat, men nyttig träning. Man borde ju hyra in statister varje gång!

 

Efter att Milly blivit nervarvad av Tony (duktig hjälpreda idag) så var det in i stretchingrummet. Där trängdes flera vuxna, ett barn och två hundar. Trots detta låg Milly helt lugnt och avslappnat på sidan på sina filtar och lät mig stretcha henne. Hon verkar tycka att det är skönt. Duktiga och sötaste pinnen! :)

 

Det som är extra kul med den kommande tävlingen är att vi är ett helt gäng som ska med. Vi är fem st tävlande  som har gått kurs eller tränat ihop. Sen har vi flera av resterande kursdeltagare som hänger med för att titta och heja på. Vår tränare ska också åka med, och såklart allas pojkvänner. Sketakul ju!



Kommentarer
Postat av: Elisabeth och Dix

Vad spännande!!! Jag hejjar så klart på Milly. Inget är enkelt med en pinscher men jag är säker på att ni kommer bli grymma! Och tänk vad enkelt det kommer bli med nästa hund ;-)

2011-01-23 @ 14:53:41
URL: http://pinscherndixie.se
Postat av: Helene

Haha! Sista bilden... Underbar!

2011-01-23 @ 19:36:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0