Hoppbana

I söndags var vi äntligen iväg och tränade lite agility på riktigt! En månads uppehåll har vi haft. För Millys del har det nog varit positivt, slalomen gick himla bra och t.o.m platta tunneln sprang hon igenom de allra flesta gångerna.. Bara att kämpa på med den.
För min del var nog inte uppehållet till nån fördel.. Under första varvet på hoppbanan som vi tränade på, var jag en katastrof! Vi krockade flera gånger, jag höll på att snubbla på Milly mer än jag nånsin gjort innan. Det gick bättre sen, men inte asbra.
Jag hade en filmsnutt som jag tänkte lägga in, men det funkar inte att ladda upp klippet på vimeo.com. Dumt!

Dubbla täcken och dubbla filtar. Hon höll sig varm under pauserna! :)



En kul grej under träningen märkte jag dock, att jag orkade lite mer! Jag har faktiskt legat i och kört spinning i flera veckor nu. Och efter ett varv på banan var jag andfådd, men inte helt slut eller halvdöd! Det kändes över lag mycket lättare att springa i sanden, under uppvärmning och nedvarvningen med. Kul! Funderar på att slänga in ett extra spinpass denna vecka. Spurt inför tävlingen, hehe..

Milly är fortfarande ohalt, vilket är toppen. Helt fantastiskt att en massage kunde göra så stor nytta... Idag är det dags för Milly att bli knådad igen.

En stunds träning på mattan varje da håller pinschern go o gla!

 

Ny tricket "fy skäms".

 

Goaste tjejen!




Kommentarer
Postat av: Caroline & Leszlo

Tack :) Det ska jag berätta för honom ;)



Ja jag älskar att träna mina små odjur, tyvärr är det knappt om tid nu när man pluggar till veterinär...men försöker hinna litegrann iaf :)

Förhoppningsvis blir det lite agility till våren också, Milly verkar gilla agilityn hoppas hon blir frisk å kry snabt :)

2011-01-19 @ 09:14:59
URL: http://copperglow.webs.com
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Ååååh, vad söt hon är när hon skäms! Gulle!

Kul att träningen gick bra! Jag hoppas att Harry är i form för att köra en agilitybana på söndag. ;)

2011-01-20 @ 21:07:23
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0