My Dog

Idag har jag, Tony och flat-Ingrid (flat som i flat coated retriver :) ) spenderat hela långa dagen på My Dog i Göteborg. Superkul har det varit! Jag var riktigt köp-sugen, men lyckades hålla hyfsat i studentslantarna och kom bara hem med några tuggben och lite olika hundgodissorter.
Hittade en slags sovsäck för hundar som gillar att krypa in under täcken. Är man fattig, men fiffig, så kan man ju sy en själv, vilket jag tänker göra! :)

 

Tror att det hade varit mysigt för en frusen liten typ att krypa ner i en sån här..

 

Vi träffade flera snygga, glada och framförallt trevliga pinschrar. De var riktigt pussiga och sociala, kul att se. En kontrast till vår egna lilla Fröken Reserverad...
Pratade lite med matten till den "omtalade bruna pinschertiken". I somras fick tiken en etta trots sin icke godkända färg, senare fråntogs den sitt pris. Även idag fick den en etta! Jag är inte särskilt insatt i utställningsregler men tydligen borde det inte ha varit möjligt. Godkänd färg eller ej, hunden var jättetrevlig och glad, och såg ovanligt käck ut i sitt bruna fodral.

 


Brun pinscher. Millys färg kallas röd.

 

Det var så himla mycket folk att det knappt gick att få en vettig bild, man kom liksom inte åt. Här kommer några:

En bergamasco med alla sina "flätor".

 

En liten dansk-svensk gårdshund som var helt slut efter en lång dag med mycket ståhej.

 

En kaukasisk ovtjarka, stor som en björn. Notera att ett barn håller i kopplet.

 

Tony blev "tvingad" att testa ett par vantar med en insida av gelé. De var för små, och äckliga! Hehe

 

Vi hämtade hem Milly från sin farmor o farfar och lät henne leta igenom lägenheten efter sitt lördagsgodis..

 

Blicken säger: Mmmummms!!! Pizzasmak tror jag det var.

 

 



Kommentarer
Postat av: Flat-Ingrid

Haha, mitt nya smeknamn kräver ju en förklaring varje gång....tack för trevlig dag. Har Tony fått mjuka händer nu efter mirakel-handsken? :-)

2011-01-09 @ 21:14:45
Postat av: Susanne

Åhh, vilken fin brun/röd pinscher ni träffade på, blev lite nyfiken på vem det är, var det Bessie? Finns ju inte så många chokladfärgade. Vi har en brun/röd tik från Kennel Norrström i Svenljunga. Var bortresta när det var My Dog, ville verkligen dit och titta!

2011-01-24 @ 16:00:02
Postat av: Catrine

Om jag inte minns fel så var de bruna pinschrarna från kennel Norrström ja! Och namnet Bessi känns igen, så det var säkert hon.

Jaså du har en av de ovanliga bruna?? Hade varit kul att se en bild :)

2011-01-24 @ 21:12:23
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Susanne

Har du någon mailadress? Jag skickar gärna några bilder till dig, hon är jättefin!



Men ännu inte lika "duktig" som er Milly, men vi kämpar på!

2011-01-25 @ 13:37:40
Postat av: Catrine

Maila till: [email protected]

Jag trodde adressen fanns här på sidan men det gjorde den nog inte.. =) Ska bli kul att se! Har bara sett en brun pinscher live, några på bild. Var bor ni?

2011-01-25 @ 17:05:31
URL: http://pinschernmilly.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vi bor i Göteborg så det är inte så långt borta, mailar några bilder till dig!

2011-01-26 @ 10:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0