Knäpp o knasig

Vi har nog lyckats få en av de allra knäppaste och knasigaste hundarna som går att hitta!

Milly har en hel korg full med leksaker som hon kan leka med när hon vill. Istället för att leka med de ständigt tillgängliga leksakerna, går hon in i klädkammaren och snattar en av de undangömda och mycket mer värdefulla belöningsleksakerna. De är inte värda nåt i pengar, de flesta är söndertrasade, gamla och slitna. Men de är värda massor i rolighet!

Vi hörde att det började leva om i TV-rummet och såg att Milly hade varit och snott ett avslitet luddigt huvud, från en tygorm jag fick när jag tog studenten! Jag och Tony lät henne ha det och satte oss för att äta i köket. Det var tyst en stund men sen hördes ett ASHÖGT skall! Vi antog att hon menade det gamla vanliga: MAMMA OCH PAPPA!!! Kom och titta på mig!!!! Jag är jätterolig när jag leker!!!!
Vi struntade i henne och fortsatte äta. En minut senare VRÅLADE hon ut tre-fyra skall till, så högt att vi blev helt paffa, och ingen i hela lägenhetshuset skulle  ha kunnat missa det. Det lät ju som att det var väldigt viktigt så jag reste mig och gick för att titta. Jag förstod snart vad problemet var:

Det lilla huvudet hade hamnat bakom det livsfarliga kompostgallret!!!!!

MAMMA, HJÄÄÄLP!!!!!

 

Jag började genast fnissa och sa åt Tony att komma och titta. Han lyfte hjältemodigt undan gallret så att Milly kunde ta sitt gamla ormhuvud. Hon lyckades alltså få båda sina föräldrar att lämna maten på sina tallrikar för att hjälpa henne med sitt jätteproblem! Hihi hon är ju knappt som en hund, snarare som en liten apa ;) Efter att situationen räddats så kunde Milly fortsätta med det hon höll på med:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Hahahahahaaaaaa hon är verkligen knasig! Bild nummer två, ha ha ha ho ho ho hi hi hi!!! :D :D :D Den borde du skicka till nån tävling! Fy faaaaaaan som hon ser ut!!! :D

2011-06-09 @ 21:44:02
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Gerd Marit

Så utrolig herlig billedserie - og et helt normalt Pinscherliv - selv om andre kanskje ikke synes noe av dette høres normalt ut. Hi-hi. Og så bra du klarte å få alt dokumentert!



Ha en strålende helg!

2011-06-10 @ 07:41:56
URL: http://www.corasblogg.blogspot.com
Postat av: Ane med Stretto

Hihihi:-D Så herlig hun er!

For en fin bildeserie. Enig med Nina, bildet nr.2 er jo priceless :D

2011-06-10 @ 17:08:02
URL: http://mostawesomeristretto.com/
Postat av: Suvi

Fantastiska bilder! :D

2011-06-10 @ 18:57:04
URL: http://suvi.se
Postat av: Malin och Pixel

haha hon är ju så supersöt :)

2011-06-23 @ 23:56:11
URL: http://www.two-and-a-half-dogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0