Långtrååååkigt

Varken jag eller Milly är typen som gillar att sitta inne dag efter dag. Vi har ju liksom blivit ett rätt aktivt litet ekipage som flänger runt på aktivitet efter aktivitet... Så den här viloperioden är rätt påfrestande, för oss båda!
Tack och lov så verkar Milly må bra i alla fall. Hon gör sitt bästa för att hålla sig lugn, även om man får vara lite småsträng under promenaderna. Hon fattar inte varför vi går så sakta och varför vi inte kan springa omkring och hitta på bus som vanligt?! Om hon har ont, så försvinner smärtan när hon kommer utanför dörren. Då är hon så pigg att hon håller på att sprängas!

Magen ser fin ut, Millys alltså. Såret ser ju mer ut som en linje än ett sår. Det röda är väl blåmärken, kanske nypmärken efter nån tång? Men annars är det ju ingen direkt rodnad.

Lägger sig gärna på sidan och visar upp magen.

 

För några veckor sen fick jag för mig att vår superslimmade hund hade fått ett lite tjockare lager över revbenen. Kan hon ha lagt på sig lite? Vore inte så konstigt, med samma mängd mat, mindre långpromenader i vinter pga halka, och en massa träningsgodis. Jo hon hade nog allt skaffat sig en liten kulmage, hihi.

När vi var på djursjukhuset vägdes lilla fröken. 12,1 kg!!! Hon har legat stadigt på 11 kg förut. Ett kilo är ju inte mycket. Men det är samtidigt onödigt att släpa på mer än nödvändigt (det vet ju jag allt om!), speciellt när man ska hoppa och landa och springa fortfort på agilityn. Så det får nog bli ett litet vakande öga på matintaget, speciellt som ämnesomsättningen lär förändras efter kastrationen.

 

 

Milly när vi fick hem henne, en elva månaders slyngel. 10 kg vägde hon då.

 

Men en unghund ska väl vara lite skranglig. Hellre det än för tjock.

 

På tal om att hitta formen.. Jag har haft en liten paus i spinningen det sista och hellre gått långpromenader. Men det får nog allt bli lite mer konditionsträning om jag ska orka springa med supersnabba råttan på banorna i sommar.

Igår träffade jag agilitybrudarna Angelica och Emelie. Efter allt vårt snack om kommande träningar, tävlingar, läger och uppvisningar så fick jag massor med ny träningsmotivation! Resultatet blev ett spinningpass igår och en joggingrunda idag. Det var väldigt skönt att komma ut och lufsa i solskenet, men det är mycket roligare när Milly är med! Jag saknade hennes draghjälp i backarna :) Det var också tråkigt att se hur ledsen hon blev när hon inte fick följa med ut. Att inte få vara med på allt matte hittar på är döden tycker Milly! Vi längtar tills hon är fit for fight igen. Då jäklar!

 

 

Tur att man åtminstone kan ha det skönt på balkongen medan man härdar ut den tråkigaste perioden nånsin.


Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Magen ser ju jättefin ut! Skönt att det läker som det ska. :)

Trist med lugna aktiviteter, men attans vad laddade ni ska vara sen när ni får börja köra igång igen. :D

2011-03-18 @ 17:36:43
URL: http://herrharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0