Lugna aktiviteter

För varje dag som går så blir vår tokiga hund bara mer och mer energisk! Vi har börjat gå lite längre rundor än bara snabbt ut och kissa och sen in igen. Men det är långt ifrån tillräckligt för fröken PIGG!!!!

Jag försöker aktivera henne på lugna sätt, som att leta efter sin mat ute, antingen i barken på träd eller utspridd i högt gräs. Vi tränar lite apport och andra små moment inne, som inte är fysiskt krävande. Idag tänkte jag att lite lugna lydnadsmoment kunde vara på sin plats under promenaden. Det borde ju inte vara mer ansträngande än en vanlig promenad, förutom att hjärnan får jobba lite. Och framförallt så har vi ju KUL.

Det var dock svårt för Milly att ta det lugnt.. :) Hon var bara knasig och busig och full av energi, så det mesta blev tokigt. Men hon var rätt duktig ändå, just för att hon klarade att koncentrera sig lite trots att livslusten sprutar ut ur öronen på henne.

Jag vet inte hur fort man märker någon eventuell förändring (eller snarare stabilisering) i sättet efter en kastration. Antagligen dröjer det ett tag. Resultatet hittills är i alla fall roligt, Milly är otrooooligt glad hela tiden!

Här är ett kort smakprov:



Kommentarer
Postat av: Anna o hundarna

Vilken duktig Milly!! Och mattes underbara nya momentnamn tycker jag skulle tas med när nästa upplaga av "lydnadsregler" ges ut. Eller varför inte en ny sport, men bara den sortens moment! Duktig husse också - det såg farligt ut!!

2011-03-25 @ 17:48:34
URL: http://pelleskop.webblogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Jag hittade er blogg när jag sökte på google efter pinscherbloggar och jag blev genast förtjust i er och Milly! Jag har ännu bara kikat igenom några inlägg i bloggen och sett några bilder (hamnade först på april 2010 :P). Först: ÅH vad vacker Milly är!

Jag är väldigt pinscher-intresserad och har läst om dem från och till i några år. Nu har jag en basenjipojk sedan 5 år tillbaka och han är underbar :) Vi bor i Halmstad vilket ju faktiskt inte är så långt ifrån Varberg! Jag tycker det hade varit jättekul om vi skulle stöta på varandra någon dag, om ni dyker förbi Halmstad någon gång på ärende eller om vi skulle känna för att bestämma någon träff någonstans någongång. I vilket fall som helst ska jag hålla lite koll på er blogg för att få mer av söta Milly och kanske även lite inspiration! :)

Ha det fint!

2011-03-26 @ 01:26:15
URL: http://www.kitobonito.se
Postat av: Nina

Ha ha det var en rolig film! Hon är duktig <3

2011-03-26 @ 09:26:48
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Emma, Harry och Hilja

Hahahaha, sötflickan! Och imponerande hussehopp!!

2011-03-27 @ 22:43:12
URL: http://herrharry.se
Postat av: Anna

Hej igen!

Skriv gärna till min e-post så kan vi ju snacka om ett ev. möte :) [email protected]

2011-03-29 @ 14:15:15
URL: http://www.kitobonito.se
Postat av: Elli

Det var underbart! vilken livsenergi p[ er alla tre!

2011-04-07 @ 17:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0