Sjukt läge

Usch och fy, vi har haft magsjuka! Bläää vad man inte är fräck och kaxig då!
Jag kan meddela att första dagen höll sig Milly lugn. Hon slappade på balkongen och sov i soffan, medan husse o matte skötte sitt..

Andra dagen fick Tony feberkramper! Milly trodde att han gjorde sig rolig för hennes skull och började hoppa på honom där han låg i sängen... (Han fick åka till sjukan för att få dropp efter det..)

Milly kom även springande, hoppade och landade rätt i min mage vid ett tillfälle när jag låg i soffan. Precis vad man behöver när man mår som bäst.

De här passiva dagarna har ju inte direkt hjälpt när det gäller Millys energi. Hon är R Ä T T laddad nu!

Usch usch...

Nu hoppas jag bara att allt är som vanligt igen till på fredag. Då ska vi på ett fysträningspass för agilityhundar och förare (samt en och annan husse med).
Alltså en kostnadsfri träningsgrupp där vi tillsammans ska försöka komma i bättre agilityform. Vi ska regelbundet träna oss själva och hundarna i styrka, kondition och koordination. Ska bli spännande och skitkul att komma igång med detta! Inte nog med den fysiska träningen, det blir ju också bra träning i att samarbeta med sin hund trots att det händer saker runt omkring.
Jag har äran att hålla i det första passet och har naturligtvis planerat in ett riktigt jobbigt sådant.. ;) Hoppas bara att jag är så återställd att jag själv orkar genomföra det!

Nu blir det nog soffläge.. Igen.

Kommentarer
Postat av: Suvi

Men hu så hemskt det låter! Man ska inte behöva åka in och få dropp, tycker jag! :(

Men syndast är det förstås om Milly som har så grymt långtråkigt! ;P Inga sjuksköterskeegenskaper där inte! Om hon nu inte försökte göra hjärt/lungräddning på husse?

Hoppas ni snart kryar på er!

2011-03-30 @ 13:51:29
URL: http://suvi.se
Postat av: Cizzi o dogsen

Stackars er! En sån hemsk magsjuka. Hoppas din pojkvän frisknar till snart! Tänk så härligt för Milly när allt snart är som vanligt!!!!

2011-03-30 @ 15:16:21
Postat av: stina

Hej! Såg detta på vår klubbs hemsida:

Den 4 juni är det rallylydnadstävling här på Tjörns BK. Information kommer att finnas under "Rally" uppe i menyn lite längre fram.

Tänkte om ni kände för en tur till Tjörn och kanske en promenad efteråt ;)

2011-04-03 @ 13:43:26
URL: http://stina.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0