Om helgen

När vi åkte till Tonys tävling fick Milly stanna hemma. När Sara kom in i lägenheten hade Milly tydligen blivit jätteglad och tjutit och hoppat (bakom kompostgallret till hallen) :) Hon hade glatt låtit sig bli påklädd och hängde sedan med Sara och familjen på en rejäl promenad. Två timmar hade de varit ute, och enligt Sara skötte sig Milly jättebra hela tiden. Vad skönt att höra! Inte minsta lilla bettförsök. Underbart att det gick så bra. Tusen tack till fantastiskt snälla Sara som hjälpte oss!! :D

Just det, när jag kom hem hittade jag ett spår av en liten hund som haft tråkigt... Hon hade öppnat dragkedjan till min väska, snattat ett lypsyl och tuggat sönder det! Gott? Väldigt barnsligt gjort tycker jag. Sånt höll hon ju på med när hon var ung och dum hihi :)

Va?! JAG?!!!

 

Idag är det storm i Halland! Så det har inte blivit mer än korta kisserundor runt kvarteret faktiskt. Skönt att Milly fixar att ta det så lugnt emellanåt utan att gå bärsärkagång här inne.

Tänkte berätta lite om Tonys tävling, trots att det inte har med hundar att göra. Jag är så sjukt imponerad över vår husse som alltid tränar 6 dagar i veckan, och inför den här dagen dessutom hållt sig till strikt diet i två månader... Han tävlade alltså i Atletic fitness, i en klass med 32 anmälda killar. De började med posering (i brunkräm och tajta kallingar!), där endast 15 st fick gå vidare till mer noggrann bedömning och därefter styrkemoment. 17 killar sållades alltså bort innan tävlingen knappt börjat. Tyvärr var Tony en av dem som inte gick vidare.. Vi här hemma tycker ju att Tony är det grymmaste och hårdaste vi nånsin sett, men faktum är att alla killarna var väldigt bra. För mitt otränade öga var det helt omöjligt att peka ut någon som skulle se sämre ut än någon annan. Men men så gick det i alla fall. Tråkigt, för det är i styrkemomenten som Tony verkligen hade kunnat visa framfötterna. Men det blir fler gånger!

Tycker nog allt att han är värd lite bildutrymme här i bloggen också:

Här har vi några av killarna ur den första bedömningen. Tony är nr 4 från vänster, och jag tycker allt att han håller snyggast pose. Snubben längst till höger vann hela tävlingen.

 

Här är det inte tal om några dallriga lår...

 

Tony och hans gymbästis Victor.

 

Jag blev faktiskt lite inspirerad av alla vältränade människor, så det blev ett gymbesök idag! Vi ligger ju lite lågt med Millys träning, har inte några tävlingar på länge. Vi jobbar visserligen med tvåans moment, men rättar oss lite efter väder och vind. Kan säkert vara bra med en lite lugnare period för henne också. Så jag har ju faktiskt tid för en andra hobby, nu under vintern iaf. Vi får väl se om jag orkar hänga i med att träna mig själv.. Nåt måste man ju hålla på med, och jag har kännt ett tag att rastlösheten börjar komma smygandes. När jag inte tränar hund på varje ledig stund så känns det lite... meningslöst och tomt. Att ha ett rejält projekt att gå in för är vad som ska till för att jag ska bli nöjd. En del har inga direkta intressen alls. Att ha det så skulle göra mig galen!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

En läppsyl var ändå ett lindrigt "straff" för att ha blivit "dumpad" hemma ;) Jag slutade anteckna på trasiga-listan för något år sedan.. nu har även Nova kammat till sig vid ensamheten..

2011-11-28 @ 09:16:06
URL: http://herrera.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Haha, Hedda såg bilden på Tonys ben(jag antar att det var hans iaf) och pekade och sa: -Tonii!!

De borde väl ha styrke-momenten först och sen posera...

strongt gjort av Tony iaf! Ska du bli lika muskulös nu Catrine??

:-)

2011-11-28 @ 18:33:40
Postat av: Anna med Salsa

Lypsyl är tydligen väldigt gott. Det tycker Salsa med och det finns ju värre saker som de kan tugga sönder, så ...



Hunderitt är ju helt klart en hobby som man kan lägga precis hur mycket tid som helst på och allra helst om man dessutom tränar sök.

2011-11-28 @ 21:12:38
URL: http://medaptitpalivet.blogspot.com
Postat av: Gerd Marit

Så bra at Milly ville ha besøk av dag-"tanten". Lypsyl er sikkert bare bra for smøring av "systemet". Og grattis til Tony! imponerende mengder med trening som må ha bli lagt ned, ja! Lykke til med din egen og Milly's trening videre!

2011-11-29 @ 12:01:21
URL: http://www.corasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0